דף הבית >> מאמרים >> איך מונעים את הנזקים בכף היד שגורמת עבודה על מחשב
לפרטים נוספים אפשר להתקשר אלינו:
טלפון – 09-8617926 או 09-8841048
 kar-ham@012.net.il

להזמנות פשוט להקליק כאן...
כניסת המחשב האישי לכל בית פתחה בפנינו עולם ומלואו. וככל שאנחנו מתקדמים על ציר הזמן כך מתבר שכמעט בלתי אפשרי היום לנהל חיים ללא מחשב. התוצאה היא שרובנו מבלים יותר ויותר שעות למול מסך המחשב - מי בעבודה, מי בבית ומי בשניהם גם יחד. 

נכון, מצד אחד נפתח ונגלה לפנינו עולם חדש, מהיר, וקליל כאשר כמעט כל פעולה שדרשה פעם יציאה מהבית נעשית בקליק אחד דרך המחשב, אך מצד שני אנחנו נחשפים לפגיעות ונזקים גופניים הקשורים לשלד הגוף, ליציבה, למערכת השרירים כולה ולשאר מערכות גוף וחיים חיוניות. 

כאבי גב, עקמת, נזקים לשרירי וגידי שורש כף היד (זו שמפעילה את העכבר) הם רק חלק מהנזקים הידועים וכנראה שיש עוד רבים שיתגלו בחלוף השנים. 

לשם הקלה וסיוע צירפנו טיפ קטן שמצאנו באתר וואלה ואשר השימוש בו יכול להקל ולסייע. כן, תרגילי פילאטיס, מתיחות, שיאצו, מסאג' תאילנדי מסורתי יסייעו להחזיר את האיזון לגוף ולהוריד את עוצמת הנזק והכאב. בצד כל אלה, טוב תעשו אם תצטיידו גם בסט כריות ארגונומיות למחשב ובכרית חימום לגב תחתון. 

סט הכריות הארגונומיות למחשב יסייע במניעת הנזקים לשורשי כף היד שכן הכריות משמשות כמשטח עבודה נוח ה"מאלץ" את כף היד לפעול בזווית נכונה המפחיתה סבירות לנזקים. ואילו הכרית לגב התחתון תקל על כאבי גב ותסייע לשחרר שרירים כואבים. 

ועכשיו, קומו מהכסא ועשו את התרגילים הבאים: 

שורש כף היד 
מאת: מיה פקמן דרוב, מערכת וואלה! 

אתם יושבים כל היום ומקלידים למוות. לפני שאתם חוטפים דלקת בשורש כף היד, קחו לכם דקה פעם בשעה-שעתיים לתרגילון פשוט ויעיל. 

התחלה: ישיבה על הכיסא, רגליים ברוחב אגן, כפות הרגליים מונחות על הרצפה. גב זקוף ובטן אסופה. ידיים ישרות לפנים בגובה הכתפיים. 

התרגיל: בנשיפה לעגל את הגב התחתון לאחור בעזרת איסוף שרירי הבטן. לנסות לדמיין את החוליות של הגב התחתון "מתרחקות" זו מזו. 

חזרות: 8-10 פעמים. דגשים: שמירה על הכתפיים בקו האגן כל הזמן. 

מיה פקמן דרוב היא מדריכת פילאטיס מוסמכת בסטודיו לפילאטיס חולון.

סט כריות חימום במיקרוגל - כך מונעים את הנזקים בכף היד שגורמת עבודה על מחשב

ככל שאנחנו מבלים יותר שעות מול המחשב, כך אנחנו נחשפים ליותר פגיעות, כאבים ונזקים בשורש כף היד, ביציבה ובגב. פילאטיס, מתיחות ותרגילי הרפיה יעזרו אבל כדאי שתצטיידו גם בסט כריות ארגונומיות למחשב ובכרית חמה לגב התחתון.